Operátoři opět vydírají zákazníky, blokují WhatsApp a Viber

0

Nahrazujete zprávy oblíbenými messengery? Když vyčerpáte FUP u operátorů, máte smůlu! Vodafone a O2 tiše zablokovali komunikační porty a ponechali jen web.

Nahrazujete zprávy oblíbenými messengery? Když vyčerpáte FUP u operátorů, máte smůlu! Vodafone a O2 tiše zablokovali komunikační porty a ponechali jen web.

Nejdříve to byl jen Viber, který neodesílá zprávy při dosažení povoleného datového objemu, po kterém operátoři údajně pouze zpomalí připojení, po včerejší významné aktualizaci má stejný problém i WhatsApp, který změnil způsob odesílání.

Chyba však není na straně vývojářů, kteří používají správné komunikační porty, ale u operátorů Vodafone a O2, kteří zařadili tyto porty mezi blokované. Zatímco Vodafone o tom neinformuje vůbec, O2 si alespoň při uplatňování vymýšlí dělení na jakési barevné zóny, a náhle zařadil Viber i WA do hnědé zóny, která je blokována po dosažení objemu dat. Blokace se týkají i konkurenčních iMessages v iPhone, které pracují na stejném principu.

Tentokrát tu ani tak nejde o záchranu SMS zpráv, které postupně vymírají, ale o tlak na zákazníka, aby si za nemalé částky navýšil datový strop.
Co s tím uděláme? Můžeme se jedině nahlas vzbouřit, takové pokusy už tu totiž byly kdysi a vždy si zákaznici vynutili odblokování. Informujte své kamarády a zahrňte FB profily operátorů a infolinky dotazy, jedině tak můžeme dosáhnout spravedlivých služeb.

Upravit
comments powered by Disqus