Je to rok, co se světu ukázaly nové telefony Nokia, nikdo nemluvil a nepsal o ničem jiném. Reinkarnace Nokia 3310 doslova okouzlila svět, nikdo ovšem nepředpovídal nové Nokii příliš velký úspěch, ačkoliv mnoho prodejců stále značce věřilo. S odstupem jednoho roku je potřeba uznat, že HMD se vstup na světové trhy velmi vydařil. Podaří se navázat na úspěch i letošním modelům?
Ve Finsku si uvědomili, že se nesmí stát jen dalším výrobcem s Androidem, musí být jiní, originální a snadno identifikovatelní. Dotykové placky jsou si dnes podobné jako vejce vejci. HMD se rozhodlo, že bude sázet na luxusní zpracování, čistý a zabezpečený Android a samozřejmě na určitý vztah ke dříve legendární značce.
Představení Nokia 8 Sirocco
Jisté je, že Nokia prodala za minulý rok více telefonů než například SONY nebo HTC a v letošním roce se předpovídá, že prodá až 40 milionů chytrých mobilů, téměř čtyřnásobek současných prodejů. Mnoho prodejců předpovídá největší úspěch Nokii tradičně v Evropě, prodeje jsou ovšem vysoké i v Asii a v HMD Global mají jistě radost, když nejvíce telefonů prodávají lidem ve věku od 15 do 35 let.
Nové modely pro rok 2018
Na letošním veletrhu MWC v Barceloně jsme poznali pět nových modelů, Nokia 1, Nokia 6, Nokia 7 Plus, Nokia 8 Sirocco a Nokia 8810 4G, které doplnily portfolio, aby si vybral každý.
- Nokia 1 je nejlevnějším modelem s úsporným Android Go a výměnnými barevnými kryty.
- Nokia 6 lehkým vylepšením minulého modelu.
- Nokia 7 Plus nabídne velký displej a kvalitní fotoaparát za rozumnou cenu.
- Nokia 8 Sirocco je stylovým šperkem pro fanoušky a současnou vlajkovou lodí.
- Nokia 8110 4G plní roli marketingu, navíc má ne náhodou k dispozici potenciální miliardový trh uživatelů.

Výrobce HMD se snaží, aby značka Nokia byla opravdu jiná. Telefony nekopírují konkurenci, ale i marketing je odlišný, i samostný stánek na veletrhu ukazoval evropskou nápaditou identitu.
HMD vytváří značku jinak než konkurence, snaží se navázat na historii kombinovanou se současnými možnostmi.
V posledních letech začala většina výrobců kopírovat Apple, ale zatímco on dokáže uhlazený styl pokaždé vyladit k dokonalosti a lidé si ho s ním spojují, u asijských firem působí nepatřičně. Spojit minimalismus s perfektní funkcionalitou jsou pro ně často nejtěžším úkolem. HMD vytváří značku jinak, snaží se navázat na tradiční minulost kombinovanou se současnými možnostmi. A nejen podle prodejních výsledků se zdá, že úspěšně.
Nokia se stala
v období MWC i přesto, že na něm byl představen nejlepší mobil současnosti Samsung Galaxy S9. Nejoblíbenějším telefonem s Android Go se stala s přehledem Nokia 1, velkou pozornost novinářů si získala i Nokia 7 Plus a Nokia 8 Sirocco. Nesmím zapomenout ani na Nokia 8110. Celkem na MWC firma získala 21 ocenění, což je o 4 více než loni.
I v samotném Googlu mají evidentní radost z návratu značky Nokia. Od začátku se snaží o co nejrychlejší aktualizace a nyní se navíc telefony staly členy rodiny Android One, kde za kvalitu software odpovídá i samotný Google. Stejně tak značce velmi pomohlo obnovení partnerství se společností ZEISS a znovu použití oblíbeného prostředí fotoaparátu.
HMD Global má se značkou Nokia velmi dobře nakročeno, o skutečném úspěchu ale rozhodne rychlost výroby, kvalita a v konečném důsledku i reakce trhu na nové modely a především na novou vlajkovou loď, která přijde zřejmě na podzim pod označením Nokia 9.
Nokia je zpět, silná a sebevědomá a připravená ukázat znovu světu, že mrazivý sever nezapomněl, jak vytvořit ty nejlepší telefony pro lidi.