Jak vytvořit vlastní ikony v menu

0

Nechcete si vyměnit ikonky v menu telefonu? Poradíme jak na to.

Nechcete si vyměnit ikonky v menu telefonu? Poradíme jak na to.

Každého určitě někdy napadlo, jestli by se nedaly změnit ikony nainstalovaných aplikací v menu telefonu. Částečně to řeší Témata na Symbianu ve verzi 7 a vyšší, ale ani tam není vyměněno vše (záleží na autorovi témata, ke kterým aplikacím nové ikonky přiřadí). Možností pro všechny tvořivé uživatele je použití programu S60 Icon Wizard, který pomocí několika jednoduchých kroků takovou změnu umožní.


V následujícím jednoduchém návodu si postup vysvětlíme na příkladu aplikace FExplorer 1.12b:

1) Co k hladkému průběhu akce potřebujete? Program S60 Icon Wizard pro PC, AppMan pro váš chytrý telefon a Malování ve Windows. Malování není bezpodmínečně nutné. Nahradit jej samozřejmě může prakticky kterýkoliv program pro práci s grafikou (Photoshop, Corel, .).

2) V našem případě chceme přiřadit FExploreru ikonku Total Commanderu (TC). Otevřeme tedy složku kde je TC nainstalovaný v průzkumníku Windows a najdeme si požadovanou ikonku. Klávesou Print Screen uložíte obsah obrazovky (i s ikonou TC) do schránky, spustíte Malování a stiskem CTRL+V jej vložíte. Podržením levého tlačítka myši a pohybem myši umístěte ikonu do levého, horního okraje editační plochy. Posuvníky se přesuňte do pravého, dolního cípu obrázku, uchopte jej levým tlačítkem myši a zmenšete obrázek přesně na velikost obrázku ikony (lze k tomu výhodně použít nástroj lupa). Pokud jste vše udělali správně, dostali jste obrázek o rozměrech 48x48 bodů (zjistíte po stisku CTRL+E). Protože rozměry, které potřebujeme jsou 44x44 a 42x29 bodů, musíme náš výtvor ještě trochu upravit.



3) Ikonu o rozměrech 44x44 bodů získáme jednoduchou změnou velikosti stiskem CTRL+W a zadáním hodnoty 90 do polí Vodorovně a Svisle. Touto operací jsme dosáhli požadované velikosti (můžete překontrolovat stiskem CTR+E) a tak si obrázek uložte ve formátu BMP.



4) Postup pro vytvoření druhého obrázku je o něco málo složitější. Stále máme v Malování otevřenou ikonu o rozměrech 44x44. Tu musíme opět zmenšit. Stiskněte tedy stejně jako u předchozí operace kombinaci CTRL+W a do polí Vodorovně a Svisle vložte hodnotu 65. Ověřte si, že je výsledný rozměr 29x29 bodů (CTRL+E) a uložte jej do schránky pomocí CTRL+A (vybrat vše) a CTRL+C (kopírovat). Před tím si rozdělanou práci můžete pro jistotu uložit. Vytvořte nový obrázek stiskem CTRL+N a změňte jeho rozměr pomocí CTRL+E, kde do pole Šířka zadejte hodnotu 42 a do pole Výška 29. Po stisku OK se obrázek transformuje na požadovanou velikost a my do něj můžeme vložit obsah schránky pomocí CTRL+V. Obrázek je třeba ještě bezprostředně po vložení přesunout na střed přidržením levého tlačítka myši a tažením požadovaným směrem. Teď máme tedy hotovou i druhou ikonku a tu si uložte.



5) K ikonkám je třeba vytvořit ještě masku kvůli průhlednosti. To uděláte jednoduše tak, že postupně otevřete oba vytvořené obrázky a vše, co chcete aby bylo v konečném výsledku viditelné zamalujete černou. To doporučuji udělat pod lupou, abyste si nezamalovali více než je třeba. Bílé plochy budou v telefonu průhledné. Oba dva takto vytvořené soubory uložte v černobílém (2 barvy) formátu BMP.



6) Spusťte program AppMan v telefonu. Stiskněte 4x směrovou klávesu vpravo, v seznamu nainstalovaných aplikací najděte položku FExplorer, levým kontextovým tlačítkem zvolte Options a z nabídky More vyberte možnost Application info. Tím získáme dvojí důležitá fakta. UID a umístění (cestu) FExploreru v telefonu.

Zjišťování UID Zjišťování UID Zjišťování UID

7) Nyní můžeme přejít k samotnému vytvoření instalačního balíčku ikony telefonu. Spusťte nainstalovaný S60 Icon Wizard (nelekněte se němčiny) a zvolte možnost Neues Icon. Do pole UID zadejte to, co jste zjistili o aplikaci AppManem (v našem případě 101F7BF1), do Im Verzeichnis System\Apps\... vložte název adresáře, tedy FExplorer a do Angezeigter Name jméno spouštěcího souboru, stejně jako u předchozí položky, FExplorer. Pozor na správné zadání UID, protože záměnou některého z čísel můžete aplikaci zničit. Zvolením položky Weiter pokračujte dále.



8) V tomto kroku programu ukažte stisknutím tlačítek Durchsuchen, kde máte uložené ikonky, které jste si vytvořili v bodech 2 - 4.



9) Podobně jako v předchozím části ukažte programu, kde máte uloženy masky ikon, které jste si vytvořili v bodě 5. Pokračujte stiskem tlačítka Weiter.



10) V této obrazovce vidíte, jak asi bude váš výtvor na displeji telefonu. Stiskem tlačítka Erstellen vytvoříte instalační SIS soubor, který S60 Icon Wizard nabídne k uložení na disk.

 

11) Nyní již stačí pouze jediná maličkost a to nainstalovat vytvořený SIS do telefonu. Při instalaci pouze dejte pozor na umístění. Ikona MUSÍ být nainstalována na stejné místo, kde je program. Tedy buď do paměti telefonu nebo na kartu. Pokud jste vše udělali správně, měla by se ikona programu (je možné, že až po restartu telefonu u starších telefonů) změnit.

Výsledek snažení Výsledek snažení

12) Gratuluji k vaší první, vlastní ikonce. Že to není až zase tak složité?


Stažení ikony pro FExplorer vytvořené tímto postupem (1kB): Stáhnout

Stažení tohoto článku ve formátu DOC (490kB): Stáhnout

Upravit
comments powered by Disqus