Jak nastavit email pro stahování a odesílání emailu v mobilu

Stahování, čtení i psaní emailů z mobilu je díky chytrým telefonům Nokia velmi jednoduché i pro méně zkušeného uživatele. Aby jste zvládli první nastavení, přinášíme podrobný návod.  

0

Každý telefon Symbian series S60 nabízí kvalitní emailový klient. Pryč jsou doby, kdy měl telefon problém s přílohami nebo nedokázal zpracovat velký email. Dokonce si už poradí i se zprávami v html formátu. Nokia udělala velký pokrok, aby nastavení emailového učtu v telefonu bylo pokud možno co nejednoduší.

Vstupte do Zprávy>Volby>Nastavení>El. pošta a vytvořte nový učet. Hodnoty zadávejte podle spodního návodu a podle provozovatele emailové schránky.

Typ schránky:

Někteří provozovatelé emailových služeb nabízejí možnost si zvolit z obou možností. Tak co zvolit? POP3 se připojí k serveru, a stáhne všechny emaily do telefonu (může jen hlavičky ) a potom se odpojí. Zatím IMAP je navržen na stále připojení k serveru. Pro mobilní připojení se s spíše hodí více POP3, protože být neustále připojen energeticky náročné (někdy i finančně).

Adresa el. pošty:

Zde zadejte svojí adresu elektronické pošty

 

Server přích. zpráv:

Zadejte hodnotu z tabulky podle provozovatele vámi zvolené emailové schránky. Nezapomeňte rozlišovat, zda používáte typ schránky pop3 nebo imap4.

 

Server odch. Zpráv:

Podle vašeho provozovatele schránky zvolte hodnotu z tabulky.  Pokud u provozovatele není uveden žádný záznam, bude muset zvolit ochozí server podle vaše poskytovatele internetu ( pro české operátory jsme připravili druhou tabulku).

Přístupový bod:

Zde je nabídka účtů k připojení k internetu. Zvažte pečlivě, jaký účet chcete zvolit. Mobilní operátoři nabízí dvoje připojení, k internetu a k wap. Naneštěstí k připojení email jdou použít také oboje připojení. Rozdíl však nastává v ceně. Připojení přes wap je řádově dražší.

 

 

Také můžete využít připojení přes Wi-fi, IP passthrough. Ty připojení k internetu jsou nezávislé na mobilní operátorovy, a většinou vyžadují zvláštní příchozí server, který se dozvíte od provozovatele připojení k internetu. 

 

Název schránky:

Zde můžete zadat název účtu. Tato položka slouží pouze pro vaší snazší orientaci ve emailových účtech. Na funkčnost emailové schránky nemá žádný vliv.

Tabulka s provozovatelů emailových služeb:

Provozovatel Typ shránky Příchozí server Odchozí server
Seznam POP3 pop3.seznam.cz smtp.seznam.cz
Seznam* IMAP4 imap4.seznam.cz smtp.seznam.cz
Atlas  POP3 pop3.atlas.cz ***
Atlas  IMAP4 imap4.atlas.cz ***
Centrum POP3 pop3.centrum.cz ***
Centrum* IMAP4 imap.centrum.cz ***


*placená služba
***

Operátor SMTP
Telefónica O2 smtp.etmail.cz
T-mobile smtp.t-email.cz
Vodafone smtp.vodafonemail.cz


Po prvním připojení se vás mobilní telefon zeptá na přihlašovací údaje k emailové schránce. Zadejte vaše uživatelské jméno (obvykle jako emailová adresa) a vaše heslo. Přihlašovací údaje můžete uložit (telefon už se na ně příště nezeptá).

Pokud se jste správně postupovali podle návodu, telefon se připojí a stáhne vaše emaily. Občas se stane, že telefon nestáhne všechny emaily. To je způsobeno nastavením telefonu, který stáhne jenom určitý počet zpráv (standartně 30). Nastavení můžete změnit v Zprávy>Volby>Nastavení>El. pošta>jméno účtu>Nastavení načítaní>Počet správ. 


Jiné alternativy:

Profimail
Aplikace profimail vám sice neusnadní nastavení emailové schránky, ale jedná se o zajímavou alternativu vestavěného emailového prohlížeče. Na rozdíl od něho je přehlednější a práce s ním je rychlejší a pohodlnější. Nevýhodou je nutnost platby za aplikaci.
 
Webové rozhraní
Každý nový telefon je vybečen zdařilým a kvalitním internetovým prohlížečem,, proto už nic vám nebrání se připojit na webové rozhraní vaší emailové schránky bez jakéhokoliv nastavení. To řešení je na provoz citelně dražší a také několika násobně pomalejší.

Upravit
comments powered by Disqus