Windows Phone 8 - jak si Nokia opět vystřelila ze zákazníků

Windows Phone 8 - jak si Nokia opět vystřelila ze zákazníků

MatKal, 21.6.2012

Nokia zřejmě nemá dost přehmatů se Symbianem, její akcie zřejmě nejsou dostatečně nízko, a proto pokračuje v kopání do svých zbylých zákazníků.

Microsoft včera představil novou verzi Windows Phone 8 pro mobilní telefony, o které píšeme zde. Novinek je velké množství, odstraněny byly téměř všechny nedostatky, včetně chybějící paměťové karty, plnohodnotného multitaskingu a podpory vysokých rozlišení displejů. Systém se stane plně konkurenceschopným a stane na míle v čele pelotonu operačních systémů.

Všechny dobré zprávy dokáže otrávit jediná zlá

Potud jsou jen dobré zprávy. Co kalí skvělý dojem z téměř dokonalého systému je oznámení, že ho nelze nasadit na předchozí mobilní zařízení.
Ano, všichni rozumíme správně. Nokia Lumia 800, Lumia 710, Lumia 610 a především klíčový model letošního léta Lumia 900 se zastaví před branami dokonalosti. Náhradou má být Windows Phone 7.8, který doplní alespoň design verze 8.

Drzost, hloupost nebo záměr?

Pokládám si otázku, kolik otevřených ran do obličeje od Nokia jsou schopni zákazníci unést, kolik jich unesu já sám.
Je to už více než rok, kdy se začaly dít velké změny v chrámu mobilních komunikací, u výrobce, který byl po dlouhá léta leaderem na trhu, synonymem kvality, inovativnosti, ale především ukázkovou empatií k zákazníkům. Nokia dlouho přesně věděla, co zákazníci chtějí a bez násilné honby za ziskem jim vždy vycházela vztříc, ať už nabídkou různorodých přístrojů nebo přívětivým uživatelským rozhraním. Byly to doby, kdy měl zákazník v příštím mobilu každou úpravu, na kterou jen pomyslel.

Loni se vše mávnutím kouzelného proutku změnilo. Snad je to Elopovým americkým způsobem vedení, snad panikou z upadající slávy, v každém případě ale ukázkovou hloupostí a neprozíravostí.

Všichni, kdo Nokia ctili za finskou vztřícnost a evropské tradice, se snažili pochopit vedení firmy Američanem. 
Všichni, kdo Nokia milovali a snad ještě milují, doufali ve správné rozhodnutí zarazit vývoj Symbianu.
Všichni, kdo Nokia obdivovali, se snažili pochopit neuvěřitelně hloupé rozhodnutí oznámit ukončení Symbianu rok před uvedením prvního Windows Phone telefonu.
Všichni, kdo Nokia respektovali, se snažili uvěřit novému směru s Windows Phone.
Všichni, kdo Nokia podporovali, se snažili prodávat nový polovičatý systém v naději ve světlejší zítřky.

Čeho se ti všichni dočkali?

Rány pod pás v podobě neaktualizovatelných přístrojů, na kterých stojí budoucnost nás všech!

Ptám se, zda je ospraveditelné zabít 50% podíl Symbianu na trhu smartphone dva roky před tím, než bude existovat konkurenceschopná náhrada? 
Je respektabilní uvádět na trh novinku Lumia 900 za cenu 14890Kč právě v okamžiku, kdy dodavatel operačního systému oznámí, že verze 7.5 Mango se stane do několika měsíců zastaralou a neinovovatelnou?
Jaké má šance vrcholový mobil výrobce, který významně pokulhává za konkurencí už v okamžiku uvedení na trh, nepřináší žádné inovace a ještě mu sám výrobce podtrhne nohy oznámením, že za pár měsíců ho majitelé budou muset vyměnit za novější?

Jak je možné, že ve vedení společnosti zůstává nadále člověk, který poškodil Nokia řadou neuvážených rozhodnutí, výroků a snížil tak její hodnotu na absolutní dno, od kterého se nemá šanci odrazit ještě dlouhé měsíce? 
Jak se může dívat zbylým zákazníkům do očí a tvrdit, že ozdravuje firmu k lepší budoucnosti?

Konec nebo skutečně nový začátek?

Neskutečně se těším na nová Windows Phone 8, protože upřímně a od srdce nesnáším Android a ač respektuji iPhone, nevyhovuje mi. Windows Phone jsou úžasným systémem, ale každodenně si pokládám otázku, zda by jim neslušel lépe výrobce, který umí vyrobit mobilní telefon bez kompromisů, na první pokus bez závad a nedodělků. Výrobce, který se nesnaží odrazit ze dna s betonovým kvádrem na nohou, výrobce, který respektuje svého zákazníka a myslí nejen na zisk akcionářů.

Má vůbec šanci Nokia pod současným vedením někdy takovou firmou být?

Aktualizace Windows Phone 7.5 Tango nyní k dispozici pro Lumia 800 a 710

Nokia právě uvolnila očekávanou aktualizaci Windows Phone 7.5 Tango pro přístroje Nokia Lumia 800 a 710. Pokud vám telefon aktualizaci nenabídl, zkuste kontrolu provést v následujících dnech.

Chevron končí, rozlučte se s odemčenými WP.

Projekt Chevron byl definitivně ukončen. Za poplatek 9 dolarů umožňoval odemknout Windows Phone zařízení pro instalaci aplikací, jednalo se v podstatě o legální hack telefonu.

Windows Phone 8 do Lumia 610, 710, 800 a 900 aplikacemi (simulace)

Jednou z revolučních změn ve Windows Phone 8 je nová domovská obrazovka. Vyzkoušejte si ji díky aplikacím už dnes.

Jak aktualizovat Nokia Lumia 800 a 710 na nejnovější software "Tango"

Nokia začala distrubuovat aktualizaci Windows Phone 7.5 (Tango) pro Nokia Lumia 800 a 710. Prozatím je k dispozici v některých oblastech, pojďme si tedy neoficiální update projít krok za krokem v našem článku. 

Nokia Lumia 800 & 900 – život s Windows Phone

Přestože jsou Lumie na trhu již několik měsíců, řada lidí stále váhá, zda na ně přejít. Ještě větší dilema nastává ohledně nemožnosti updatu na WP8. Tento článek by Vám měl pomoci rozhodnout, zda jsou Nokie se systémem WP právě pro Vás.

Rozhovor se Stephenem Elopem v Aamulehti. Více PureView, více prostoru, více odlišení.

Finský magazín Aamulehti vyzdpovídal CEO Nokia Stephena Elopa ohledně budoucnosti technologie PureView, Windows Phone a dalšího směřování společnosti Nokia se zaměřením na odlišení od konkurence.

W Phone 8 - simulace Windows Phone 8 pro Nokia Lumia

Aplikace W Phone 8 simuluje uvítací obrazovku budoucích Windows Phone 8, respektive na aktualizaci 7.8 pro současná zařízení Nokia Lumia. Prohlédněte si videoukázku uvnitř článku.

Windows Phone Tango: některé poznatky o builtu 8773

Zatímco uživatelé po celém světě postupně aktualizují své přístroje na Windows Phone 7.5 Tango built 8773, objevuje se i mnoho poznatků, na které upozorňují samotní majitelé těchto telefonů.

 

Diskuse:

1–46 z 46
autor:Bagr 21. 6. 2012 04:04 | link
nadpis:WP 8odpovědět
Toto rozhodnutí mne velice zklamalo, v takové situaci si nikdo nekoupí Lumii 900, proč by to dělali. Možná ale toto rozhodnutí učinil Microsoft a Nokia neměla na výběr, to by bylo jediné rozumné vysvětlení tohoto kroku.
autor:Michal Strnad 21. 6. 2012 07:56 | link
nadpis:Re: WP 8výše | odpovědět
Nejde o žádné rozhodnutí Nokie, ale o daň Microsoftu. Podpora HW je u WP opravdu omezená a WP 8 prostě na stávajících zařízeních nepojedou. Řada z těch krasných nových vlastností je založena právě na potřebě nového HW. Podobně na tom budou nejspíš i další výrobci, kteří telefony s WP dělají.
Viz například http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/windows-phone-8-release-date-and-latest-details-1065086
autor:burn 21. 6. 2012 12:12 | link
nadpis:Re: Re: WP 8výše | odpovědět
To je to, že nokia pouřívá plně dostačující HW který je o proti konkurenci hodně pozadu.
Procesor, ram atd.....
Kdyby tam nokia dala to co ostatní tak to bude fachšit!
autor:Kaacz 22. 6. 2012 21:40 | link
nadpis:Re: Re: Re: WP 8výše | odpovědět
Nevěšet hlavu, ještě pořád se to dá updatnout na MeeGo. :) Akorát je tam menší displej, míň ram a chybí NFC. Takže mobil naho.. :) No ještě že ho v rámci akce "velký humbuk" dotovali a byl o 5kKč levnější. :)
autor:MatKal 23. 6. 2012 17:06 | link
nadpis:Re: Re: Re: Re: WP 8výše | odpovědět
kde je menší displej? na N9? Než na čem?
autor:Michal Strnad 6. 7. 2012 09:24 | link
nadpis:Re: Re: Re: WP 8výše | odpovědět
Nebude.
Podle vyjadreni ze samotneho Microsoftu nikdy neplanovali, ze by kterykoliv telefon s WP7 sel upgradnout na WP8! Uzivatele vyuzili jen jako vabnicku na vyvojare aplikaci. Vice uzivatelu = vice vyvojaru, pro ktere je zajimave pro ne psat. Preklopit pak existujici aplikace na WP8 uz nebude takovy problem.
Neni to tedy problem Nokie ale vsech, kdo kyvli Microsoftu na uvedeni modelu s WP7. Narozdil od Nokie ale dalsi maji v zaloze rady modelu s jinymi chytrymi OS.
viz napriklad zde :
http://www.zdnet.com/microsoft-of-course-we-threw-windows-phone-7-buyers-under-the-bus-7000000222/
autor:Čeněk 21. 6. 2012 06:33 | link
nadpis:Elopodpovědět
Problém tohoto haterského článku je, že Elop je z Kanady.
autor:MatKal 23. 6. 2012 17:07 | link
nadpis:Re: Elopvýše | odpovědět
Problém je to, milý Čeňku, že jsi byl vždycky šťoural a že ti to zůstalo. Že sem ještě lezeš
autor:Gotys 21. 6. 2012 06:53 | link
nadpis:Souhlasodpovědět
Těžko se mi autor komentuje, ale naprostý souhlas.
autor:Roman 21. 6. 2012 07:04 | link
nadpis:kolik otevřených ran do obličeje :-)odpovědět
už asi žádnou, ale z tohoto spojení nemohlo a nemůže vzejít nic dobrého, microsoft se snaží svým OS dobýt uživatelskou veřejnost s počtem co nejvíce prodaných licencí, vezmu-li v potaz, že WP 8 nebude pro lumie 610, 710, 800 ani pro 900, tak je to asi stejné jako u androidu, kde nový telefon dostane tak jeden upgrade na vyžší verzi a the end. SYMBIAN FOREVER, NEBO GOOD LUCK.
autor:Zdenek 21. 6. 2012 08:53 | link
nadpis:elopodpovědět
Řekl bych že Elop je koupenej konkurencí Nokie a dělá vše pro to aby jí nenápadně zlikvidoval :-(
autor:Jan Garaj 21. 6. 2012 09:05 | link
nadpis:Achjoodpovědět
Trochu mi to začíná připomínat politiku Apple. Nový OS na novým telefonu. Starý máte smůlu.... Tohle je prostě podraz jako blázen a s autorem souhlasím.
autor:Michal Straka 22. 6. 2012 09:38 | link
nadpis:Re: Achjovýše | odpovědět
Apple je co se týká aktualizací nejlepší výrobce. Nové systémy dodává i do několik generací starých zařízení.
autor:fantomas 25. 6. 2012 14:44 | link
nadpis:Re: Re: Achjovýše | odpovědět
na druhu stranu to ma najlahsie. Zariadenia updatuje len zriedka a vyrobil z nich tak 3-6 modelov...
autor:louky 21. 6. 2012 09:09 | link
nadpis:microsoftodpovědět
I když se mi moc wp nelíbí tak stejně jsem ho bral jako to lepší co mrkvosoft udělal a s tím že by win8 byl jak na telefony tablety a pcčka tak jsem si i myslel že to lidi budou kupovat (přeci jenom kdo má doma mac počítač... nikoho neznám kdo má iphona a k tomu mac). Ale toto? Měli si nechat krásnej svobodnej Meego...
autor:Puma 21. 6. 2012 09:10 | link
nadpis:je to ověřená zpráva ? odpovědět
je to ověřená zpráva ?
autor:David.p 21. 6. 2012 10:11 | link
nadpis:aktualizace systémuodpovědět
Snad jste nečekali, že od microsoftu dostanete nový systém. :D Dostanete jen osekanou WP8 a titulek je napsaný špatně! OS patří microsoftu, takže si M$ vystřelil ze svých zákazníků.
autor:MatKal 21. 6. 2012 12:13 | link
nadpis:Re: aktualizace systémuvýše | odpovědět
Politika Microsoftu je ve vztahu k článku nepodstatná. Že WP8 na Lumie nebude tušil každý kdo je v branži a každý doufal v nějaké řešení.
Problém je, že tu padlo rozhodnutí ve vedení Nokie, které bylo předčasné, ačkoli Nokia tenhle fakt musela vědět předem.
Symbian se mohl prodávat klidně ještě rok v plné parádě, možná s pošramocenou pověstí a klesajícím podílem, ale naplno.

Celé tohle divadlo okolo WP se mohlo uskutečnit o rok později, s novým WP8 a pěknými telefony.

Hrůznost svého rozhodnutí podpořit Microsoft a získat 2,5% na trhu, přitom ztratit za rok veškerý tržní podíl na Symbianu už snad chápe i Elop.
autor:mceza 21. 6. 2012 12:28 | link
nadpis:Re: Re: aktualizace systémuvýše | odpovědět
Přesně tak, Symbianové telefony se stále prodávaly. Pak ale jejich prodej zabili (ještě hůře než WP 7.5). Měli pokračovat v produkci Symbianových telefonů a k tomu přidat pár Windows Phone telefonů, aby získali uživatele a hlavně vývojáře a připravili tak prostor pro WP8.

Jenže kdo by si dneska koupil dost drahou Lumii s tím, že ještě před vydáním je v podstatě zařízlá. Ano, něco z WP8 tam bude, ale vydat telefon půl roku před uvedením OS, na který se už hodně dlouho čeká a myslet si, že bude mít Lumia 900 nějaký úspěch je hloupost...
autor:Toman 21. 6. 2012 12:39 | link
nadpis:Symbianodpovědět
Přesně tak. Naprosto s článkem souhlasím. Jako symbianovec nesu kroky tohoto amerického cvoka opravdu těžko. Vše co šlo zničit zničil. Symbian Belle je příjemný systém, ikdyž pro mě je stále S60 3rd FP2 to nej, ale na tom nezáleží. Belle se povedla, ale kvůli Elopovi na tento systém kašlou vývojáři. A přitom to by vše tak krásně vymyšlené, vše propojení přes QT - Symbian,Meego, vše kompatibilní... :( Je mi z toho akorát tak smutno. Symbian4Ever
autor:Adam 21. 6. 2012 13:51 | link
nadpis:njodpovědět
Elop = Microsoft = KONEC
autor:wirer 21. 6. 2012 15:06 | link
nadpis:Nokia...odpovědět
Nokia pre mňa bola jedničkou a aj ostane. len škoda Elopa, kvôli nemu sú len komplikácie a Nokia stratila po krásnych 14-stich rokoch prvenstvo...už sa na to nedá nič slušného napísať...

btw, opravte si cenu 144890Kč pri L900
autor:misko 21. 6. 2012 16:40 | link
nadpis:A toto je presne dovod preco nie Microsoftodpovědět
A toto je presne dovod preco sa vsetci vysrali na Microsft uz pri Windows Mobile.
Pri mobiloch su neskutocne splachovacia spolocnost.
Ja chapem ze pre pana Elopa a Balmera je to len par susnov za ten telefon a kludne si kupia aj kazdy tyzden jeden. Ale pre bezneho cloveka to nieje vec zadarmo.

U WP8 vsetci vyvojari cakali na podporu C/C++ a dockali. Ale potom dostali ranu ze WP7 telefony sa aktualizaciu na WP8 nedockaju takze mozeme vsetci ocakavat ze WP7 bude pre low cost telefony a WP8 pre tie drahsie.
Programovat nieco dva krat je blbost. (preprogramovat nieco z C++ do C# je masaker)
A preto ziadna vecsia firma nevydala ziadne poriadne gamesky na WP telefony a ani nikdy na WP7 nevydaju.
Epic fail
autor:markus 21. 6. 2012 17:31 | link
nadpis:Lumia 900odpovědět
To je ale zatraceně drahý mobil 144890Kč :-D
autor:Martin 21. 6. 2012 20:30 | link
nadpis:Aby jste se všichni neposraliodpovědět
furt jen řešíte aktualizace a je vám jedno že mobily šlapou parádně i tak..
Stejně bych si koupil nějaké stylové dvou/čtyřjádro od Nokie. Přece to nebudu honit na slabé Lumii!!!
Mám Lumii 800 teprve třetí měsíc a tohle rozhodnutí mě vůbec nevadí ba naopek se třesu co si pro nás výrobci připravují :P
autor:Mirda L800 21. 6. 2012 20:48 | link
nadpis:Re: Aby jste se všichni neposralivýše | odpovědět
stejny stav. mam lumii 800 mesic a to ze nebude aktualizace me sere asi jen kvuli tomu, ze vim co vsechno vylepsi a nedaji nam to:)
autor:5shagy5 21. 6. 2012 21:14 | link
nadpis:erodpovědět
chcel son nejaku lumii ale ked to takto spravili nech si ju nechaju_??radsej si kupim n9 s megoo
autor:jenik 21. 6. 2012 23:43 | link
nadpis:hystericky clanekodpovědět
Mam Lumii 800, a to ze nebude mit WP8 me vadi, ale nevidim v tom zasadni problem. Nove hry, by na tom kvuli slabemu HW stejne nebezeli, a ostatni aplikace, ktere pujdou jen na WP8 bude minimum. Vyvojari nejsou hloupi a neodstrihnou sebe od stavajici zakladny uzivatelu, takze krome aplikaci s NFC a VOIP klientu, bude nekolik let o aplikace postarano, min do doby WP9.
autor:QproTest 22. 6. 2012 09:24 | link
nadpis:naprosto souhlasímodpovědět
Ahoj,

chtěl jsem Ti poděkovat za tento článek. Cítím to stejně a jsem rád, že ses tak podělil i o mé pocity. Takto hezky a srozumitelně bych to sám nenapsal. Ještě jednou díky a doufám, že nebudu muset nokii opustit.

Nyní jsem bohužel v pozici, že E52 mi dosluhuje a na trhu není telefon, kterým bych ho nahradil. Jedine Nokia 808, ale ta cena a plast to dokonale zabíjí.

Proto přesedlám na chvíli na Android (dostanu za 700,- Sony Ericsson With Walkman), na něm půl roku vydržím a pak budu doufat, že už tady budou rozumná zařízení s WP8 a nebo nějakám zázrakem se Symbian Belle. Mám krásný sen, mám Nokia 800 Lumia, je tam slot na microSD kartu a je v něm Belle.

Hezký sen :)

Ahoj Lukáš
autor:hh 22. 6. 2012 15:30 | link
nadpis:Re: naprosto souhlasímvýše | odpovědět
Hezký sen :)
autor:Ondřej Havelka 22. 6. 2012 12:32 | link
nadpis:souhlasodpovědět
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu. Mám Lumii 800 a mám sto chutí odejít k jabkové nebo mimozemské konkurenci ! Zjistit, že jsem si před dvěmi měsíci koupil vlastně zastaralý model za polovinu výplaty člověka znechutí. A tím že zalepí polovinu polovinu díry mě opravdu v kritice nezastaví. Jak šel čas s mou Nokií: Nokia 3310 - nokia 7250i - nokia E5 - Lumia 800 - HTC nebo Iphone. Je mi to líto, ale můj pohár trpělivosti přetekl !
autor:n8 22. 6. 2012 14:07 | link
nadpis:Nokiaodpovědět
za nokii se symbianem bych i dychal, ale po nokii s windows ani nevzdychnu. Mozna jeste bych pustil kc do n9, ale i tak mi vice laka zmena znacky.
autor:MatKal 23. 6. 2012 17:06 | link
nadpis:Re: Nokiavýše | odpovědět
děláš chybu, WP je opravdu zábavný systém.
autor:n8 23. 6. 2012 22:46 | link
nadpis:Re: Re: Nokiavýše | odpovědět
rád délám tyhle chyby, ale k microsoftu mam vrozený odpor.
autor:hh 22. 6. 2012 15:34 | link
nadpis:Ať žije Symbian!odpovědět
Windows v mobilu? Na prd! Ať žije Symbian!
autor:Tlusťoch 22. 6. 2012 17:47 | link
nadpis:Re: Ať žije Symbian!výše | odpovědět
ÓÓÓUJÉÉÉÉ!
SÚHLAS! :)
autor:MatKal 23. 6. 2012 17:15 | link
nadpis:Re: Re: Ať žije Symbian!výše | odpovědět
Ale houby, nikdy jste to nepoužívali a máte jen řeči. Každý, kdo si k němu čuchne je spokojený. Symbian mu nesahá se všemi svými hračičkami, které člověk použije jednou a už nikdy více, ani po kotníky.
autor:About 22. 6. 2012 21:00 | link
nadpis:Microsoftodpovědět
Před chvílí jsem na Seznamu četl, že Microsoft nejspíš chystá další pokus o výrobu svých mobilních telefonů, což jak tam psali, by byla velká rána pro Nokii. Já věděl, že v tom jejich partnerství bude nějaký podraz. Jestli to Microshit udělá, tak už pošle Nokii fakt do sraček, protože ta mu věřila a odepsala kvůli WP Symbian a MeeGo a sami vidíte, jaký podraz už udělala s WP8.
Bámbůh s Nokií.
autor:MatKal 23. 6. 2012 17:13 | link
nadpis:Re: Microsoftvýše | odpovědět
Viz můj komentář na FB: Mě už dochází dech i rozum. Copak si tohle nedokázala Nokia předem ošetřit smluvně? Jakým je tedy vlastně hlavním partnerem? Věnuje jim mapy na stříbrném podnose a ještě ani nebude jediným dvorním dodavatelem? Jakoby to nestačilo u tabletů?? Proč se předevčírem nepředstavoval tablet s logem Nokie jako "Microsoftí" produkt?
Co vlastně ten debil Elop (čti Nokia) dostal za smrt Symbianu, když nemá ani market, ani tablet, ani mapy, ani výhradní zastoupení WP?
autor:jenik 23. 6. 2012 23:57 | link
nadpis:Re: Re: Microsoftvýše | odpovědět
kliid, vlastni mobil MS o je jen kachna. MS to dementoval, jenze do nasich zaostalych koncin se to nedostalo.. Zdroj: Engadget, WM Power User
autor:koloděj 24. 6. 2012 13:46 | link
nadpis:Re: Re: Microsoftvýše | odpovědět
Ale houby, nikdy jste to nepoužívali a máte jen řeči. Každý, kdo si k němu čuchne je spokojený. Nokia mu nesahá se všemi svými hračičkami, které člověk použije jednou a už nikdy více, ani po kotníky. :D
autor:About 23. 6. 2012 09:10 | link
nadpis:Microsoftodpovědět
Oprava: Pánbůh s Nokií..
autor:jenik 24. 6. 2012 00:03 | link
nadpis:WP - Symbianodpovědět
Nevim proc se tu vubec srovnava Symbian s WP. Krome lepsi moznosti customizace a par fičůr, plus Bluetooth je Symbian (a to vcetne Belle) vyrazne horsi. Na Symbianu nefunguje stabilne ani obchod s aplikacemi, je to pomale, seka se to.. Po prichodu WP8 uz o tomto nebude mit cenu ani diskutovat.
autor:rob 24. 6. 2012 20:08 | link
nadpis:keby...odpovědět
keby som tak vedel pred rokom čo sa stane zo symbianom po oznameni o eutanazii reči ako podpora do roku 2016 a neviem čo mi proste stačili aby som si spokojne zaobstaral c6-01 tento telefon mylujem ale nenavidim kvoli nemu všetkych developerov aplikacii a hier pretože podpora od nich je proste otrasna tu sa už o ničom hovoriť neda prave pred par dnami zhasla aj posledna nadej na tolko očakavanu hru od fishlabs Galaxy on fire 2 je mi to tak luto že som za tento mobil dal 240 eur dnes bi som to vedel lepšie investovať
a to všetko kvoli tomu že jeden idiot menom elop povedal nie symbianu
žiadny iny system ani ios ani android a ani wp sa mu nevirovna
a nokia by to stale mohla napraviť tym že bi zaplatila vyvoj alien dalvik emulatora a aplikacie z androidov by fungovali na naš system lenže o symbian už nikto ani nezakopne nehovoriac o samotnej nokii ktora ho predčasne zabija už v roku 2013 je mi stoho zle...
autor:Vlada 25. 6. 2012 21:41 | link
nadpis:Pravda, posadit cizince do vedeni = zahubaodpovědět
Souhlasim s autorem, ale i se Zdenkem. Elop je zaplacenej za to, aby odpalil velkeho hrace a konkurenta Nokii. Microsoft co by firma Made in USA mu s tim pomaha jak umi. Poslete majitele Nokie k psychologum at jim otevre oci. Jestli se Nokie nevzpamatuje do roka, pak ji brzy koupi konkurence Apple nebo Samsung. A to bohuzel za babku.
autor:Kubi 26. 6. 2012 21:41 | link
nadpis:Elopodpovědět
No já se tady rozhodně nebudu zastávat Elopa, protože mu skutečně nevěřím, ale rád bych, kdybyste si přečetli komentář Josefa Juráka tady:
http://mywindows.cz/item/za-vsechno-zle-v-nokii-muze-elop-nebo-ne
1–46 z 46
 
  • Pokud chcete odpovědět na něčí příspěvek, použijte odkaz „odpovědět“ u příslušného příspěvku.

matkal

Matkal, zakladatel webu myNokia.cz, potrhlý třicátník nadšený pro vše mobilní s modrým logem.

Zobrazit diskuzi