Nebudeme si čůrat do kalhot pro zahřátí

Nebudeme si čůrat do kalhot pro zahřátí

Jakub Dušek, 4.10.2010

Název článku imituje už dnes legendární výrok technického ředitele Nokie. Ani my se nebojíme vyslovit svůj názor. Naši redaktoři se odváží polemizovat s konkurencí. Dokáží vyslovit svůj názor, přesvědčení a nadšení, možná i bez argumentů z pouhého pocitu a loajalitě ke značce. Taková je myNokia.cz.

Názory redakce se nemusí shodovat s názory jednotlivce. Ale mohou.

Jak jste si určitě mohli všimnout, anebo také nemuseli, Android je na vzestupu. Jakoby Nokia neměla svůj vlastní, pořád jí někdo nutí jiný. Systém. Operační. 
Nokia odmítá Android. Protože kdo by ho chtěl?
Pěkné knoflíčky, nějaká ta nadstavbička, pořádně hlučná reklama, ať to všechny při pauze mezi Ordinací v růžové zahradě probudí, a dostanete nový mobil od neznámého výrobce, třeba THC (pozn. to není překlep).
A proč tedy Nokia odmítá?
Protože se nemusí snižovat na úroveň Sony Ericssonu, LG a Motoroly, má svůj stabilní základ.
Je stabilní, ověřené a prověřené zkostnatělé? Nemá snad každý systém nárok na svůj vývoj?
 
Hromada uživatelů si mobil s Androidem koupí jen proto, že byl na letáku nápis "Android". Pak naprosto netuší, co s tím mají dělat a děsně se diví, že se jim rychle vybíjí baterka, šoupátka se šoupají jinak než by čekali a systém bez připojení k internetu nedá ani ránu.
Představme si běžného uživatele a nějaký ten superHTC mobil, no třeba Desire. Koupí, vytáhne z krabice, hodí na nabíječku a zapne. Naběhne krásné prostředí Sense, pěkný žrout energie a uživatel je radostí bez sebe, protože vidí obrovské hodiny a počasí. Pak už se jen diví, že se mu mobil připojí na internet a kontroluje a stahuje aktualizace. Bez upozornění. Uživatel se pak děsně diví, utíká honem s mobilem do servisu, vyšiluje, že to má zavirovaný, že mu někdo krade peníze a chce se skoro soudit.
 
Mám Nokii od svých 8 let a nehodlám ji měnit v blízké budoucnosti za jinou značku jen proto, že se zrovna neblýská na ideální časy. Ano, asi hned nedostanu 1GHz Snapdragona ani 512MB RAM, ale nenechám si vnutit pár uřvanými jednotlivci, že to musím mít, když to nevyužiju. Pro mé instalace Opery Mobile, SMSky, QIP PDA a pořád mám nějakých 10MB RAM rezervy. Ale ne jako u Androidu, zapnu mobil a volné RAM mám tak akorát na zavolání na tísňovou linku. O levných Androidech typu Vodafone ani nemluvě.
Ale to podstatné je, že mám slušný základ. Léty prověřený systém, vždycky lepší než narychlo zbastlený systém, který se za běhu musí neustále aktualizovat. Mimochodem zkusili jste někdy Android bez datového tarifu? Za noc ze mě vyždímal 120Kč.
 
Na závěr bych chtěl říct, že teď určitě vypadám jako nějaký Android hater, ale nejsem. Já jsem BFU haters. Velké společnosti takovému postoji jen napomáhají. Obyčejní uživatelé nechtějí Android nebo podobné systémy, hlavně chtějí lehké ovládání, slušný foťák a dlouhou výdrž na baterii. 
Takový systém Nokia nabízí už dlouhé roky a k tomu tradici, spolehlivost a návaznost.
 
 
Poznámka redakce:
BFU: Označení pro běžného uživatele nebo úplného začátečníka v daném oboru. Ne vždy musí jít nutně o označení hanlivé. Zkratka pochází z anglického Bloody Fucking User, česky se vysvětluje jemnějším Běžný Franta Uživatel. 
BFU haters je tedy člověk, který neuznává většinový názor.

 

Hodnocení
málo hlasů

Názor čtenáře: Zkrachuje definitivně důvěra v Nokia telefony?

Nevím, zda se mohu od roku 1998 pokládat za skalního příznivce značky Nokia. Tehdy jsem zakoupil svou první Nokia 3110, kterou vystřídala 5110. Za nimi následovaly 6110, 7110, 7250i, E51, C5, 5230, C6-00. Dnes používám C5-02 a C7.

Rozhovor se Stephenem Elopem v Aamulehti. Více PureView, více prostoru, více odlišení.

Finský magazín Aamulehti vyzdpovídal CEO Nokia Stephena Elopa ohledně budoucnosti technologie PureView, Windows Phone a dalšího směřování společnosti Nokia se zaměřením na odlišení od konkurence.

Z dopisů uživatelů: Chceme telefonovat, naslouchá Nokia nebo na zákazníky kašle?

Dostáváme v redakci různé emaily, v poradně denně odpovídáme na dotazy. Svět jako by se točil jen okolo chytrých dotykových telefonů. Ale stojí o to všichni zákazníci?

Konec Elopa ve vedení Nokia, akcionáři svolávají valnou hromadu

Blíží se konec Stephena Elopa v čele Nokia? Akcionářům dochází trpělivost a svolávají mimořádnou valnou hromadu za odvolání kata, jenž setnul MeeGo i Symbian. 

Diskuse:

13–78 z 78
autor:Fixie 4. 10. 2010 09:50 | link
nadpis:nebo jste možná zaspal vy pa...odpovědět
nebo jste možná zaspal vy pane redaktore, Léty ověřený symbian je dnes asi tak atraktivní, že s výjimkou quick office na něj v porovnání s ostatními mobily neexistuje žádná aplikace, ať už business, nebo zábavná. O kvalitě foťáku můžeme vést sáhodlouhé diskuže, ale jen těžko ji srovnáte například s kvalitou iPhone (nevím co N8). Automatické aktualizace se dají vypnout, to by i BFU mohl vědět. Tím se podstatně zvýší doba výdrže baterie. Ale i tady bych si dokázal polemizovat, přece jenom časy, kdy mi stačilo dobít jednou za týden jsou pryč, spousta lidí dobíjí mobil denně a když se divím, říkají no a co, nabíječka stoji 200.

Ne je to opravdu Nokia, která má opravdu zastaralý OS Symbian, i když s obrovskou tradicí, a to že dobiju jednou za 3 dny, to ten systém neobhájí. Počet aplikací na appstore, androidstore, a směšně nefunkčním OVI je diametrálně odlišný, ano je to OVI co tam nic nemá.
autor:Huncut 4. 10. 2010 10:37 | link
nadpis:Mno slova jako "žádná aplik...výše | odpovědět
Mno slova jako "žádná aplikace" jsou trochu mimo. Aplikací je dost, jen v porovnání s konkurencí to začíná být pomalu bída.
Jinak fotoaparát není záležitost operačního systému a výdrž na baterky spolu s nízkými HW nároky Symbianu je výhoda VELIKÁ. Aktualizace se dají sice vypnout, stejně tak jako stovka dalších funkcí, ale na co tak pak jsou, když s nimi telefon nic nevydrží a uživatel se musí strachovat a přemýšlet, zda může tu nebo tu funkci zapnout a zda si pak za dvě hodiny ještě zavolá? Ty slušnější telefony Nokie se Symbianem vydrží několik dní i se zapnutými funkcemi jako je třeba email push a to se počítá.

Jinak distribuce a OVI store jsou na prd, souhlasim.
autor:Hoskin 4. 10. 2010 16:03 | link
nadpis:Appsvýše | odpovědět
Co mám takle vyzkoušené tak plno aplikací se dá najít spíš na nějakých fórech a podobně. než na oficiálních obchodech, já osobně raději stahuju free aplikace keré jsou často taky dobře udělané, popřípadě kouknu po fóru. A nabijet mobil každý den protože mě "zdechl" je vážně špatná vlastnost, i když svůj telefon nabijím cca jednou 1,5 dne což je dáno již opotřebením baterie tak mě pořád vydrží celý den nabitý ať používám jaké funkce chcu, a v momentě když jej dávám přes noc nabít, tak jej musím předtím ještě trochu vybít protože tam mám ještě dostatečnou rezervu-> telefon s vydrží baterie jeden den je vážně blbost
autor:MatKal 4. 10. 2010 17:50 | link
nadpis:proto článek vyšel, všichni pomlouvači mi přijdou naprosto mimovýše | odpovědět
Já k tomu mám jen jedno.
Získal jsem za posledních 6 měsíců alergii na lidi, kteří se navážejí do Symbianu. Neexistuje nic, co by na Symbianu bylo zkostnatělé, co by neuměl nebo co by se muselo nějak složitě ovládat.

Celá tahle hysterie okolo zastaralosti je jen blud, které mnoho oblud opakuje jako trapní papoušci.

A někdy v životě říct, že HW iPhonu - tedy bezejmenný foťák je lepší než Carl Zeis může jen super hlupák co neměl ten krám s nakousnutým jablkem v ruce.
Přesně takové tupé ovce rozvířily diskuzi o tom, že je Symbian zastaralý tak daleko, že už tomu normální lidi věří, taková kravina!

BTW: Pozastavuju se i nad tím, v čem je Ovi store špatný? Sám obchod je totiž k nerozeznání od Apple store.
autor:Murtas 4. 10. 2010 18:45 | link
nadpis:cha..cakate niekto objektivny ...výše | odpovědět
cha..cakate niekto objektivny clanok na nokiafore?..Tomuto hovorim pekny PR clanok.
K veci..symbinan je skamenelina a okrem beznych funkcii telefonu je pomaly a skostnateli(ale uvidime co prinesie nova v3)
Android je ovela, ale ovela viac user friendly ako symbian..co na to ze k takemuto mobilu treba snad permanentne internet..myslim ze v tejto dobe je to k smartphonom nevyhnutnost.

to Matkal: sam vidis ze HW nie je vsetko a aj ked nokie dostavaju kus plastu, ktory sa snazi nazyvat objektivom od renomovaneho vyrobcu tak noname Iphone stale foti lepsie, pretoze nokia sa na to na softwarovej urovni ocividne vydlabala.

peace :D
autor:Jakub Dušek 4. 10. 2010 19:04 | link
nadpis:MatKal: :-D To nemá cenu. ...výše | odpovědět
MatKal: :-D To nemá cenu.

Na vosy je nejlepší žlutej biolit :-P
autor:hej... 4. 10. 2010 19:08 | link
nadpis:takto to potom vyzera ked dojd...výše | odpovědět
takto to potom vyzera ked dojdu argumenty..ze?
autor:Jakub Dušek 4. 10. 2010 20:18 | link
nadpis:ne, tak to vyzera kdyz uz se d...výše | odpovědět
ne, tak to vyzera kdyz uz se do tebe nechci navazet, proto ze by ses rozbrecel, utikal za maminkou aby ti doplatila ucet na wowku a za tatinkem aby me zmlatil... A taky protoze srandy uz dneska bylo dost, prece si nebudeme porad delat legraci z malych deti. Oni za to nemuzou.
autor:Petr Gottvald 4. 10. 2010 20:22 | link
nadpis:Androidvýše | odpovědět
Nejsme redakce omezená Symbianem, prošli jsme si prakticky všechny operační systémy kromě Bady. Měli jsme iPhone, WM, máme Android a to vše pro obecný rozhled a možnosti porovnání.

Zajímalo by mě, jestli jste někdo používali Android bez různých Launcherů? Android jako takový není tak super jak si ho tu malujete. Ano HTC Sense jej povyšuje na skvělou grafickou úroveň ale nepleťte si Sense s Androidem (sense má i WM), jinak tam User Friendly absolutně nevidím.

Nokia N8 je první mobil na světě, který bude mít pořádný čip - možná tak 3x větší než iPhone, což znamená podstatně více světla a kvalitnější fotky. Carl Zeiss taky není pro srandu, když tahle firma udělá optiku (byť z plastu), bude vždy lepší naž ta malá dírka na iPhonu.

Symbian3 je Nr.1 a model jako E7 s QWERTY nebude mít konkurenci.

Celá diskuse je jen o lidské zvídavosti a touze poznávat nové. Většina přeběhlíků se stejně vrátí na Symbian - vlastní zkušenost :-D
autor:Michal Poláček 5. 10. 2010 07:03 | link
nadpis:Badavýše | odpovědět
Už jsem viděl i Badu a na Wavu je celkem slušná. Ale prostě na Symbian nedám dopustit. :-) Peace: "Symbian Forever"
autor:Fixie 5. 10. 2010 10:02 | link
nadpis:Jo je fakt že nová nokia bud...výše | odpovědět
Jo je fakt že nová nokia bude mít foťák parádní i když na iphone4 se nezlobte furt nemá ( http://dailymobile.se/2010/10/01/camera-duel-nokia-n8-vs-iphone-4/ ), já kupříkladu porovnával starší 5800 a stary 3G, nebo N97 a 3GS, které oba porovnávat co se týče fotek. a nezlobte se na mě, ten rozdíl je opravdu znatelný.

Co se týče N8 tak ta už je pro mě prakticky odepsaná pokud tohle video odpovídá reálu http://www.youtube.com/watch?v=ivXuBxRNujo rychlost je žalostná.

Jenom připomínám že nemám ani nechci iPhone, mám nokii a jsem spokojený vlastník. Jen nesnáším symbian ovce, které nemají reálný pohled na svět.
autor:Petr Gottvald 5. 10. 2010 15:30 | link
nadpis:Rychlostvýše | odpovědět
Můžu tě ujistit, že rychlost N8 je minimálně tak rychlá jako Android HTC Desire! A to jsme teprve u prvního fw.
autor:Murtas 5. 10. 2010 18:43 | link
nadpis:...výše | odpovědět
Nikomu jeho nazor neberiem,ale stojim si za tym ze clanok je tazke PR a k tomu neobjektivny..a ked sa autor chova na kritiku ako malo decko ktoremu zobrali cukrik(vlastne podla veku aj decko je:)..jeho vec, moje skusenosti so symbianom su take ako som napisal, ale ako sa hovori sto ludi, sto chuti...niekomu vyhovuje symbian,niekomu android a niekomu jablko.

K tomu foteniu, pokial bude mat N8 vazne 3x vacsi obrazovy senzor ako sa dava do mobilov, tak je to konecne krok vpred. Ci tam je,alebo nie je zeiss...tato otika u nokie je iba bohapusty marketingovy tah.Zaplatili renomovanej firme aby pre nich robily plastove objektivy,ktore by mohli zlepsit kvalitu fotiek len keby si nokia prekopala obrazovy algoritmus.(alebo ak je ten zeiss taky super, preco nema ta jeho optika difrakcne casti,nanokristalicke vrstvy a dalsie vychytavky ktore sa vo vyrobe realnych objektivou pouzivaju?)

Na N8 sa tesim, poradil som kamaratovy nech si ho kupi, a podla prvych sprav je system rychly s dobrou odozvou(to je to co ja ocakavam od mobilu+realny multitasking)..az na vynimku webbrowsera a ovi maps...ale tam je slubeny QT update neskor, tak sa uvidi.

peace a pohladte niekto za mna autora po licku..ocividne to potrebuje :p
autor:Hoskin 4. 10. 2010 22:46 | link
nadpis:Fotákvýše | odpovědět
Víš ty vůbec jak fotí Iphone a Nokia???????
autor:Petr Gottvald 7. 10. 2010 19:13 | link
nadpis:Kdybych to nevěděl, tak sem ...výše | odpovědět
Kdybych to nevěděl, tak sem nepíšu. V přímém srovnání má iPhone příliš velký kontrast a při focení kontrastních scén jako je dům s nebem v pozadí, nedokáže iP4 zobrazit mraky a slévá je v mléčnou plochu, což se N8 nestává. Na displeji vypadá větší kontrast iP4 lépe v PC hůře
autor:Huncut 5. 10. 2010 10:11 | link
nadpis:Přesně tak, na Symbianu nenvýše | odpovědět
Přesně tak, na Symbianu není zkostnatělé nic. Možná jen SDK pro vývojáře, tam zkostnaťelost sedí. Ale QT snad pomůže.
OVI store je špatný v mnoha ohledech. Není to nativní aplikace, je to v podstatě jen web, je pomalý, špatně funguje vyhledávání (nenajde aplikace, které by podle klíčového slova měl) a je velice "zahnojená" nekvalitními demoverzemi. A ani nevím, zda tam funguje aktualizace nainstalovaných aplikací, nikdy se mi nic neaktualizovalo. Vývojáři většinou na svých stránkách mají, abychom je v případě koupě přes OVI store kontaktovali pro přechod na novou verzi... Proč asi?
autor:fantomas 8. 10. 2010 17:12 | link
nadpis:ovistorevýše | odpovědět
ovi store je zly hlavne v tom ze si ho nokia de facto vynucuje (a potom sa chvali X registrovanymi pouzivatelmi...)
Anroid je na tom istym sposobom este horsie (ked clovek kalendar bez google accountu ani nespusti) ale to robi z OVI store maximalne tak mensie zlo...
autor:GiFu 4. 10. 2010 10:33 | link
nadpis:Plně se stožňuji s autoremodpovědět
Nevím jestli zaspal dobu, ale.. Chtěl jsem HTC des HD nebo SGS,zatím vždy Nokia, ale právě kvůli androidu je nemůžu mít. Odmítám platit něco co nemusím. U androidu si musím koupit připojení, jinak je mi tel. k ... . Symbián připojím kabelem a jeto, není problém. Jediná škoda je, že Nokia neudělá jemný display, přehrávání všech formátů atd. kvůli čemu lidi kupují HTC, SGS a jiné. Nejsem mob.maniak, takže rychlost mi nic neříká (navíc si myslím, že větší bych stejně nezvládl), k čemu mi je, že se vše děje ihned, když pak do toho čumím co zmáčknout dál. Teď čekám na N8 a nemůžu se dočkat. Jinak dobře napsanej článek a myslím, že i některým pomůže při rozhodování jaký mobil koupit. Na foru každý preferuje svůj, ale na přímý dotaz - rozdíl v používání symbián - android neodpoví. Díky
autor:eduard 27. 1. 2011 18:49 | link
nadpis:jen pro hnidopichy.. chces fot...výše | odpovědět
jen pro hnidopichy.. chces fotit kup si optiku a neber do ruky telefonni sluchatko. chces volat, rychle napsat sms vol nokii. symbian je tak rychly, jak s nim kazdy umi zachazet.
Kazdymu vyhovuje neco jinyho nekomu design, nekomu fotak, nekomu blesk u fotaku, nekomu funkce, ale proto si telefony vybirate a hledate svoji volbu. at si kazdej koupi na co ma chut. ale rozhodne neni starsi MERCEDES horsi jak nova SKODOVKA. i kdyz starsimu mercedesu oproti novym modelum skody neco chybi, vzdycky se to da dodelat :) (doinstalovat)
autor:Radim 4. 10. 2010 17:09 | link
nadpis:Nokia to těžce prosra.aodpovědět
Nevím, asi už nejsem normální uživatel, ale rád do telefonu nainstaluju nějakou apl. navíc. Vždy jsem měl nokie, teď mám 5800. Ale právě tady vidím, jak symbian zaspal. nedostatek paměti, tragickýhomescreen(nejsme v době 5110) min. 1x týdně restart a 1 za měsích hardreset.....byl jsem zastánce Nokie, ale už opravdu přišel čas na někoho flexibilnějšího. A konkrétně ve článku zmíněný tel. od Vodavonu mě láká. Pouze novější model 945...Sbohem Nokie,nebude se mi stýskat
autor:MatKal 4. 10. 2010 17:56 | link
nadpis:návrat bude rychlý a bezbole...výše | odpovědět
návrat bude rychlý a bezbolestný, zato zkušenost s Androidem rozhodně není příjemná záležitost.
Pokud má kdokoli dojem, jak bude nadšený, pak rychle zjistí, že Android má svoje mouchy, jako každý systém.

Používám Symbian roky a že by vyžadoval hard reset jednou měsíčně je nesmysl. Nejsem si jist proč je potřeba restartovat mobil jednou týdně, ale i kdyby, pokud se aspoň jednou týdně nestane, že se mobil vybitím vypne, pak si ho tedy klidně restartuji.
autor:svk_rob 4. 10. 2010 17:57 | link
nadpis:Ano, to je pravda symbian s60v...výše | odpovědět
Ano, to je pravda symbian s60v5 bol aj pre man neuveriteľné sklamanie ale na druhú stranu poznám osobne uživatelov ktorí mobil používaju vyhradne na tel, sms, hudbu a tam stačí. Akonáhle ho však do ruky dostane nejaký maniak ako ja :) chýba mu tam vetšia ramka silnejší procesor 3D čip a vadí mu rýchlosť os, a aj z toho dovodu sa symbian nadalej vyvíja a dnes možem povedať že s prýchodom symbian3jky mu začínam zase veriť aj vdaka tomu že nokia konečne začala používať silnejší typ procesorov 3D čipy a večšie ramky tým ma neuveritelne potešila. A osobne si myslím že symbian 4 už bude mať pred konkurenciou značný náskok.
autor:About 4. 10. 2010 19:04 | link
nadpis:Zdravím všechny. Nejsem žá...výše | odpovědět
Zdravím všechny. Nejsem žádný odborník, ale myslím že ani nováček. Mám Nokii E90, k ní mám tarif od Vodafone připojení v mobilu za 170 Kč. Už jsem to tu psal po vydání informací ohledně E7 jako nástupce komunikátoru. Mě Symbian naprosto a ve všem vyhovuje. Samozřejmě je asi rozdíl mezi 3rd a 5rd, ale co komu na tomto systému chybí? Já měl na zkoušku telefon s dotykovým displejem na víkend a šel z domu při první možné příležitosti. To ovládání je pakárna. S E90 mám přístup k emailům, QuickOffice je naprosto super, když chci, tak si přehraju hudbu a filmy na vestavěných přehrávačích a to nemluvím o mnoha externích programech. A ten multitasking co Symbian má, no prostě paráda. A těch 170 kč za internet taky není nic na čem by člověk zkrachoval a hned ten systém posune o kus dál. Pro mě je naprosto nepřijatelné, že bych vyměnil Symbian za něco jiného a ani za dotykovou Nokii se Symbian 5. Dnešní systémy jsou fakt jen na okrasu. Trochu mi to připomíná dobu, kdy si lidi koupili v elektru "placatou televizi" a čekali, že jim doma půjde špičkový obraz. Že se pak doma divili, že jim to jde ještě hůř a chodili to vracet ani nemluvě. A tak nějak mi to připadá s dotykáčema. Každý vidí to přibližování a posouvání fotek, ale že na tom neumí napsat ani sms už neřeší. Jak říkám, na Symbian a hlavně 3rd nedám dopustit.
autor:Hoskin 4. 10. 2010 22:52 | link
nadpis:3rdvýše | odpovědět
také mám velice rád Symbian 3rd, ten pětkový dotykový mě nějak moc nevoní. Symbian je prostě Symbian a tím to mě je jasný, když OS do telefonu tak jedině Symbian. krom toho jsem ještě neviděl na "slavném" androidu nějakou super aplikaci jako na symbian, nikoho používat, určitě to mělo nějaký důvod proč samsung dával Symbian do Omnie HD, a proč tam nedával wm
autor:Pascal 4. 10. 2010 22:50 | link
nadpis:Tak jaodpovědět
som sa minulev jednej diskusii opytal, ze co je take dobre natom androide :-D a nic zavazne, vsetko co mam na s60v5, a ze kompatibilita s internetom, vtedy som to nechapal, kedze o android sa vobec nezaujimam, ale vtedy som aj zabudol nato ze navsetko treba net, noe pekne, platim dost € za blby T-com net este aby som si platil net na mobil no pekne. Co ma Android take co nema Nokia?, aplikacii je kopa, tolko ze cloveku sa to po flashi nechce ani instalovat :)
autor:P. 5. 10. 2010 15:16 | link
nadpis:Stabilita...odpovědět
Stacili mi prve riadky a uz to dalej necitam...Stabilita? V symbiane? mozno pred 100 rokmi...Vzhladom jak je to cele spatlane to bude asi tazko stabilne...Stacia mi lagy ktore tie telefony maju.A to som mal nejednu nokiu...A tu ktoru mam teraz je poseldna...Cakam na Desire Z. a teraz sa do mna obujte!
autor:Huncut 5. 10. 2010 15:29 | link
nadpis:To mi prosímtě vysvětli, ja...výše | odpovědět
To mi prosímtě vysvětli, jak je moje E72 spatlaná a kde mám hledat nějaké lagy?
autor:Evidence 5. 10. 2010 20:51 | link
nadpis:"Stacili mi prve riadky a uz t...výše | odpovědět
"Stacili mi prve riadky a uz to dalej necitam"
A proč se tedy zapojuješ do diskuze ?
autor:jan 5. 10. 2010 17:56 | link
nadpis:Zradaodpovědět
Od jakživa sem byl fanouškem Nokie. Vždycky předvedli lepší věci než konkurence, vždycky měli navrch. I po představení iPhonu a androidových telefonů měla Nokia co nabídnout. Nicméně to se poslední dobou změnilo - z mého pohledu je to od Nokie zrada věrných zákazníků. Je to totiž podlehnutí Nokie "dotyko-mánii". Vypouští na svět spousty nedodělků! Nevychytaný dotykový symbian staví na slavné minulosti toho nedotykového a přidává k tomu hardwarovou náročnost a nedodělanost. Tohle všechno je ještě pochopitelné, začátky jsou krušné - vzpomeňme na začátky androidu. Problémem ovšem je, že Nokia jakoby zapomněla na nedotykové telefony, které neměli konkurenci, hlavně tedy E-series. Systém zůstal ve stále stejné formě, bez směrodatného řešení, které by například vylepšilo ovládání nebo zjednodušilo přespříliš složité nastavení. Hlavně že se Nokia chystá honem rychle představit N8 a nový "communicator" s novou verzí symbianu a dotykovým displejem. Je to škoda, ale já to beru jak zradu. Nokia zdradí své dlouholeté zákazníky, tak mě nedělá problém zradit Nokii, můj další telefon to rozhodně nebude. Třeba časem dostanou rozum, uvidíme.
autor:dekáč 5. 10. 2010 20:35 | link
nadpis:UFodpovědět
co jsem teda osobně zkoušel android v HTC centru v Praze Na poříčí, tak mi tedy vůbec nepřipadal userfriendly ba naopak. V tomto ohledu je symbian prostě lepší. A to jsem zkoušel i mobily s Androidem i s WinMob. A nebyl to jen jeden mobil, nýbrž jsem zkoušel jeden či dva.
autor:Pascal 5. 10. 2010 22:46 | link
nadpis:Symbian je proste Blbu vzdorny...výše | odpovědět
Symbian je proste Blbu vzdorny :) akoze v dobrom myslim
autor:Emil 6. 10. 2010 17:01 | link
nadpis:Autor mě příjde směšný. ...odpovědět
Autor mě příjde směšný. Nokia krom N900 a možná N8 neuděla žádný dotykáč dobrý. Prej se android vybijí? Jistě jej měl pan autor v rukách delší dobu. Sem zvědavý kdy nokia příjde co bude k světu (nedotykovky se dají). Konstrukce Nokií taky nic moc. Hold na HTC nemá a dlouho nebude mět. Hlavně se symbianem.
autor:mjr.maisner 6. 10. 2010 20:57 | link
nadpis:Android nebo Symbianodpovědět
Zdravím je mi jedno co tam mám ale může mě maximálně nas... když si koupím Nokii 5800xp která je avizovaná s RDS a po upgrade na novější verzi firmware to nefunguje a radio se seká pokud si stanice popíšu ručně. Když tohle nedokáže Nokia opravit ani ve 3. verzi firmware po sobě tak jsou to naprosto neskutečný "HOVADA" kteří kálejí z vysoka na zákazníky. A nevidím jedinný důvod proč bych měl na upgrade čekat déle než někdo z Anglie nebo Číny tak prostě to dám zaráz pro všechny a ne že Češi budou pokaždé čekat 2 měsíce déle. A stejně je to i z certifikací vymýšlí kraviny místo aby se zaměřili na potřeby zákazníků a jejích podněty ohledně skrytých chyb které se vyskytnou během provozu. Např. česká diakritika v seznamu ch a podobně dodneska to nefunguje jak má a přitom na starších nokiích to jelo naprosto bezvadně.
autor:mjr.maisner 6. 10. 2010 21:07 | link
nadpis:Ještě k těm chybámvýše | odpovědět
A pokud nejsou po tak dlouhé době schopni dostat do Symbian telefonu obrázkové smailíky které má každý tupý telefon za pár stovek tak se nesmí divit že o Symbian není zájem. Jinak na dotykovku se stylusem nedám dopustit. Trend nových HTC a Iphone bez stylusu ovládaných jenom prstama mi naprosto nevyhovuje a nekoupil bych si ho ať výrobce udává co chce o výkonu programech a ovládání.
autor:Petr Gottvald 7. 10. 2010 18:31 | link
nadpis:Smajlíkyvýše | odpovědět
Symbian3 má smajlíky i emotikony. Říkám že vám v Symbianu3 nebude nic chybět, ani rychlost.
autor:mjr.maisner 9. 10. 2010 19:05 | link
nadpis:Symbian 3 a bude i v 5800XM?výše | odpovědět
To je sice pěkné, že budou ve verzi 3, ale já mám S60v5 a Nokii 5800XM, takže mě zajímá co dají do pořádku v téhle verzi a hlavně ve firmware pro 5800XM. Zatím jsem nenašel žádný nový telefon od Nokie, který by byl tak převratný, abych ho vyměnil za stávajíci. Pořád je to to samé akporát jinak zabalené.
autor:Petr Gottvald 10. 10. 2010 15:09 | link
nadpis:N8 je jiná a přitom se tvávýše | odpovědět
N8 je jiná a přitom se tváří stejně. Systém mě opět naladil silně proNokiácky navíc po 4hodinách tvrdého testování měl ještě 92% baterie, žádný Android za tuto dobu nenabídl více jak 60%. Zatím se telefony S3 jeví jako absolutní špička, uvidíme po 14 dnech používání. Rozhodně nepřijdete o férové informace.
autor:fantomas 8. 10. 2010 17:16 | link
nadpis:obrazkove smajliky?výše | odpovědět
obrazkove smajliky si zasadne vypinam.
no nie je nic "lepsie" ako ked niekto nakresli ako smajlika s dvoma zatvorkami
autor:mjr.maisner 9. 10. 2010 19:07 | link
nadpis:Smajlíkyvýše | odpovědět
To je jak komu co pasuje. Já tvrdím lepší když mi je telefon nabídne a já je vypnu než když tam vůbec nejsou.
autor:Emil 11. 10. 2010 19:16 | link
nadpis:Nad některýma komentářema ...odpovědět
Nad některýma komentářema se musím smát.. Já po přechodu ze symbianu na android již nic jinýho nepotřebuji. Patřím sice k těm uživatelům co se rádi v telefonu rýpou. Můj názor je, že nokia je prostě pro mobilní laiky a android pro lidi trošku s lepšími znalostmi. A uživatelé, kteří vlastní N97, 5800XM a podobné parodie na dotykový telefon (krom N8 a N900), prosím nenadávejte na HTC Desire, Samsung Galaxy S, atd., jsou to telefony, o kterých se vám může jenom zdát.
autor:Petr Gottvald 12. 10. 2010 18:16 | link
nadpis:čím naviguješ? Kolik jsi pl...výše | odpovědět
čím naviguješ? Kolik jsi platil za navigaci? Vydržíš s baterkou alespoň 2dny (displej 100%), nebo máš strach aby jsi vydržel do večera? Co HTC Sync, nerozhazuje ti některé kontakty? Synchronizace fotek nejde co? Hele, já ho vlastním a okamžitě jak bude N8 (už jsem si s ní hrál cca 5hod) jde HTC okamžitě z domu!!!! :-)
autor:Adalbert72 11. 10. 2010 22:46 | link
nadpis:Diskutovat, ne urážet!odpovědět
Emil: je trochu škoda , že se z diskuse o OS stává prachobyčejné urážení uživatelů s jiným názorem. Vlastním N82 a N86 s otevřeným OS a za mobilního laika se nepovažuji, myslím, že jsem na obou poctivě zapracoval. S tím rozdílem, že neustále sleduji, co je v mobilním světě nového, rozumné je neustále srovnávat pro a proti. Proto zodpovědně tvrdím: ideální mobil prostě neexistuje, protože zdaleka není možné vyhovět přáním všech uživatelů. Uvedené HTC a Samsungy jsou jistě zdařilé tel., určitě se ale najdou lidé (včetně mě), kterým komplexně vyhovovat nebudou, prostě mě (tolik) neoslovují. Psát zde podrobnosti nemá smysl. Btw. sw. bugs a jiné "speciality" se dají při troše snahy najít na každém tel., tak proč se navážet jen do Nokie? Výhrad k ní mám také dost, zatím jsou to ale pořád tel., které znám do velkých podrobností a můžu si s nimi do značné míry dělat co chci.
autor:hahaemilpwned 12. 10. 2010 12:14 | link
nadpis:Milý Emílku. Vlastním n97 u...odpovědět
Milý Emílku. Vlastním n97 už rok a za parodii ho opravdu nepovažuju. Je pomalejší, zasekává se. Dobrá, ale ostatní služby co potřebuju mi splňuje na jedničku. Internet, email, foťák taky neni nejhorší. 32GB pamět na tahání věcí z práce. Prohlížení exáčů, pdf a texťáků. Grafické rozhraní mi velice vyhovuje. Pohodlné a přehledné co víc potřebovat? Opravdu si nemyslím, že je to parodie na dotykáče.
autor:ReVoL 13. 10. 2010 15:07 | link
nadpis:Co chybí v S3odpovědět
Píšou se tu urážky a obhajoby symbianu. Já jsem velký fanda N8 a jediné čeho se bojím je S3. Nepomlouvám ho ani neobhajuju. Ale někdo tu psal, že není NIC co by symbian neuměl. Proč neumí propojit kalendář s kontakty kde mám vyplněno datum narození? Co třeba toto: http://twitpic.com/2wm54h
autor:Adalbert72 13. 10. 2010 20:03 | link
nadpis:Pomoc je na dosah!odpovědět
S tím kalendářem máš bohužel naprostou pravdu, taky mě to kdysi nas**** ehm... zklamalo, ta položka "Narozeniny" se fakt zdá být jen na okrasu - pomoc je ale v tomhle případě snadná: Pracovat s ní umí podle mě výborný prográmek od Smartphoneware, je placený/trial, a jmenuje se BBirthday. Vyzkoušeno osobně. Tam si nastavíš opravdu vše, co Ti (zatím) chybí;-)) Jo, a myslím, že jsem ji viděl taky na OVI Store...
autor:ReVoL 14. 10. 2010 14:43 | link
nadpis:Díky za tip až budu mít N8 ...výše | odpovědět
Díky za tip až budu mít N8 vyzkouším. Každopádně to nemění nic na tom, že takovou banální věc Symbian neumí
autor:Adalbert72 15. 10. 2010 13:03 | link
nadpis:Jenom Symbianem to neníodpovědět
Myslím, že Symbian jako takový za to nemůže, problém bych viděl někde mezi finskou židlí a klávesnicí :-) Horší je, když podpora některé funkce není hardwarově přítomná, to se vyřešit doinstalací nedá - třeba v nativním WebBrowseru na N86 nefunguje "Tužtička", to uměla už N73... Jsem zvědav, jestli vývojáři tenhle bug odstraní, posílal jsem jim dostatek zpráv, mj. i na Nokia Support Discussions. Naštěstí ty diskuse nemažou jako třeba iPhone v případě antény :-))
autor:David B. 30. 6. 2011 11:46 | link
nadpis:Hrozný článekodpovědět
To byl nejhorší fejeton, co jsem kdy četl.

Děkuji
autor:Kus007 13. 9. 2012 17:38 | link
nadpis:T itulekodpovědět
Já ze Symbianu šel na SGS3 a jsem moc spokojen, až tu bude mobil z Andoridem, možná se k Nokii vrátím:))
13–78 z 78
 
  • Pokud chcete odpovědět na něčí příspěvek, použijte odkaz „odpovědět“ u příslušného příspěvku.

Zobrazit diskuzi